تحریفات مهدویت: ۱. تحریف در نسب مهدی موعود عج
در توضیح این امر باید گفت نه تنها دلایل روایی بلکه دلایل عقلی برای اثبات این حقیقت کافی هستند که مهدی موعود عج فرزند امام حسن عسکری نیست بلکه از ذریه ی امام حسن مجتبی ع است که در زمان ما به دنیامی آید نه ۱۲۰۰ سال پیش . یکی از دلایل روایی آن این است که امام باقر ع در کتاب غیبت نعمانی در پاسخ به پیرزنی که معنی آیه ی فلا اقسم بالخنس الجوار الکنس....قسم به ستاره ای که کناره می گیرد و پنهان می شود ... را از وی سوال می کند می فرماید که او مولودی در آخر زمان و همان مهدی موعود است ...ببینید در اینجا امام به صراحت می فرماید این مولود در آخر زمان متولد می شود نه ۱۲۰۰ سال پیش . دلیل دوم روایت امام رضا ع است که می فرماید : خلف صالح ( امام زمان) از فرزندان حسن بن علی ع است . اولا خلف در مورد ذریه و فرزندان در اینده بکار می رود نه فرزند بلافصل، دوم آنکه امام رضا می فرماید : از فرزندان حسن بن علی ع است و می دانیم امام حسن مجتبی ع دارای چند فرزند بوده و امام حسن عسکری که به قول دروغگویان فقط یک فرزند داشته و چون امام لفظ از فرزندان ...را بکار برده پس مقصود او قطعا ذریه ی امام حسن مجتبی ع در زمان ما بوده نه فرزند بلافصل امام حسن عسکری ع . دلیل سوم روایی ، روایت پیامبر اسلام ص است که می فرماید : مهدی در زمان قیام ۵۱ سال سن دارد. که نشان می دهد او در زمان ما به دنیا می آید نه ۱۲۰۰ سال پیش و دلیل چهارم روایات متواتر اهل بیت ع است که می فرمایند : مهدی در زمان فترت ( فاصله ی زمانی بسیار زیاد) با دیگر امامان به دنیا می آید . و اما از نظر عقلی و تاریخی این حقیقت ازین جهت اثبات می شود که امام حسن عسکری ع دارای فرزندی نبوده که دو نوع روایت متضاد در این مورد وجود دارد که برادر امام حسن عسکری ع که نزدیکترین فرد به ایشان بوده با صراحت می گفت که: برادرم از دنیا رفت و فرزندی از خود ندارد و عده ای گمنام و بی اصل نسب در عراق چون آن چهار مدعی نیابت امام زمان مدعی بودند امام حسن عسکری فرزندی به نام محمد دارد و ما نایب خاص وی در بین مردم هستیم پس وجوهات شرعی را به ما بدهید تا ما به امام زمان برسانیم . حال باید از اهل خرد سوال کنیم اگر دو نوع مدعی در امری پیدا شد آیا عاقلانه است ما سخن فرد با اصل و نسبی چون جعفر برادر امام را باور کنیم یا سخن چند نفر از افراد گمنام و بی اصل و نسب را باور کنیم که از در خواست وجوهات شرعی از مردم ساده لوح به بهانه ی نیابت امام ع مشخص بوده است که قصد شیادی و سواستفادی ی مالی از مردم را داشتند ؟ قضاوت در این مورد را به صاحبان خرد وا می گذاریم . سلام بر کسی که پیرو هدایت شود.