مسئله ی رجعت و خرافات و تحریفات موجود در این مورد در زمان ظهور
یکی از خرافات و تحریفات در امر ظهور مهدی موعود عج مسئله ی رجعت است . رجعت در لغت به معنی برگشت برخی از اهل بیت و درگذشتگان به این دنیا برای بار دوم می باشد . گفتیم در روایات ظهور روایات جعلی بسیاری وارد کرده اند تا این حقیقت و وعده ی الهی را به انحراف بکشانند و مردم را در هنگام ظهور مهدی حقیقی عج گمراه کنند تا مردم اورا به درستی نشناسند و او بی یارو یاور باقی بماند. یک سری از روایات جعلی قبلا بیان کردیم در مورد پدر و مادر واقعی امام مهدی و نحوه ی تولد و غیبت او می باشد که عمدتا این روایات جعلی پس از رحلت امام حسن عسکری از طرف چند نفر شیاد با عنوان نواب اربعه و دیگر روحانی نمایان فاسد و دنیا طلب وارد روایات صحیح مهدویت شده مانند افسانه ی کنیز رومی که همسر امام حسن عسکری شده و تولد غیر عقلانی وافسانه ای و غیبت از زمان کودکی امام از سرداب سامرا و غیبت ۱۲۰۰ ساله و چاه جمکران و دیگر خرافات و خزعبلات دیگر که حتی مرغ پخته بر روی سفره از شنیدن آنها خنده اش می گیرد. دسته ی دوم روایات جعلی مربوط به مهدویت؛ روایات جعلی به اصطلاح رجعت پیامبر اسلام و اهل بیت یازده گانه پس از ظهور مهدی و حکومت آنها به مدت طولانی می باشد. این روایات به این صورت مسلما همه جعلی می باشند چون عقلانی و منطقی نیستند . دلیل اول اینکه خداوند بشر را برای امتحان یک بار بر روی این کره ی خاکی می آورد تا در سختی ها و خوشی ها آنها را امتحان کند و عملکرد و اعمال آنها را مشاهده و بسنجد و آنها را طبق اعمال خوب و بد در عالم دیگر در مقام مخصوص خود قرار دهد خب پیامبر و اهل بیت پیامبر یکبار به این دنیا آمده اند و امتحان خویش را با تمام مشقات و مصیبتها به خوبی در نزد خدا پس داده اند . دیگر چه لزومی دارد خداوند دوباره آزموده را دوباره بیازماید و چنین کاری تکرار کند و آنها را دوباره به این دنیای خاکی بیاورد. ضمن اینکه بازگشت آنها به این دنیای خاکی و زندگی دوباره بسیار برای آنها دیگر غیر قابل تحمل است چون به اعتراف برخی ارواح صالحان که گاهی توسط مجامع احضار روح احضار شده اند . یک روح صالح برایش بسیار دشوار و غیر تحمل است که دوباره در جسم خویش به این دنیا برگردد و زندگی جسمانی را دوباره آغاز کند چون این روح در آن دنیا چنان در مقام قرب حق و نعمات اخروی جا خوش کرده که دیگر تحمل زندگی این جهانی دوباره در این عالم خاکی برایش غیر قابل تامل است. پس رجعت باعث آزار روحی افراد صالح و اولیای الهی می شود و خداوند نمی خواهد اولیای الهی اذیت و آزار دوباره ببینند. مسئله ی دوم سازگاری با زندگی مردمان زمان ما و درک دغدغه ها و شرایط و حالات مردم ابن زمان است که باز برای درگذشتگان قرون گذشته مثلا ۱۴۰۰ سال پیش غیر قابل تحمل است تصور کنید حتی نحوه ی لهجه و صحبت کردن مردم ۱۴۰۰ سال پیش با مردم این زمان تفاوت دارد و تا بخواهند به لهجه و طرز صحبت مردم این زمان عادت کنند کلی وقت و حوصله لازم است . مثلا مگر امام حسین و ع و امام علی که ۱۴۰۰ سال پیش می زیستند . طرز عربی صحبت کردن و لهجه ی آنها با اعراب این زمان یکی هست . خب مسلما فرق دارد . تازه این فقط یک مورد از مشکلات تطابق زندگی مردمان گذشته . بازمان ماست مسائل دیگری چون استفاده از فن آوری روزانه و عادات اخلاقی این زمان نیز برای مردمان گذشته مسلما مشکل ساز خواهد . نمونه ی این تعارضات زندگی گذشتگان با زندگی زمان ما سرگذشت اصحاب کهف می باشند که تازه بعد از تقریبا ۳۰۰ سال وقتی از خواب بلند شدند نمی توانستند خود را با زندگی مردم ۳۰۰ سال آینده هماهنگ کنند و حتی باورهای مذهبی آنها را قبول کنند . و به ناچار خدا دوباره آنها را در خواب فرو برد و به قولی جان آنها را گرفت. حال چگونه انتظار دارید اهل بیت ۱۴۰۰ سال پیش بتوانند زندگی با مارا در این زمان تحمل کنند.؟ ممکن است برخی ایراد بگیرند خدا در قرون پیشین نیز تعدادی را دوباره زنده کرد . بله این در قرآن نیز آمده ولی توجه داشته باشید این زنده کردن اولا برای اهداف دیگری مثلا نشان دادن معجزه ی قادر بودن خدا بر زنده کردن مردگان بوده نه اهدافی که در خرافات رجعت ذکر شده مثل حکومت چند هزارساله ی اهل بیت و ثانیا زمان زنده شدن این مردگان یا مانند زمان حضرت عیسی مدت کمی پس از نرگ بوده یا نهایت در مورد زنده شدن عزیر نبی ۱۰۰ سال بیشتر نبوده و از ۱۰۰ سال پیش نیز چندان حال و روز زندگی مردم به خصوص در زمان قدیم از لحاظ فرهنگی و امکانات و ... تغییر نکرده بود و تازه مردن و زنده شدن عزیر نبی نیز یک مورد استثنایی بود ولی زنده شدن اهل بیت در به اصطلاح رجعت بعد از چند قرن کاملا با این امر تفاوت دارد..
البته در زمان ظهور مهدی نیز ممکن است مردگانی با معجزه زنده شوند ولی لزوما ابن مردگان اهل بیت و مردگان چند هزار ساله نیستند و ممکن است این موارد خاص و افراد معمولی باشند که بنا به مصالحی با اعجاز خدا آنها را مثلا برای گواهی در مورد اثبات وقوع قتل و جنایتی زنده کند. مورد بعد اینکه چه نیاز به رجعت دوباره ی اهل بیت ۱۴۰۰ سال پیش وجود دارد . در خود همین زمان نیز اهل بیت و ذریه ی واقعی پیامبر اسلام مانند مهدی موعود و فرزندان او وجود دارند که همان عطر و بو و صفات اخلاقی پیامبر و اجداد خویش را دارند و در عین حال انسانهای مدرن و امروزی هستندو شرایط مردم این زمان را خوب درک می کنند. هرچند برخی الان در بدترین و سخت تربن شرایط زندگی می کنند چون مسلما انسانهای حق طلبی می باشند. و انسانهای حق طلب به خصوص در ابن زمان زندگی راحتی ندارند. ایراد بعدی که ممکن است برخی مطرح کنند این است که مگر حضرت عیسی ع در روایات صحیح نیامده که در زمان ظهور مهدی پس از تقریبا ۲۰۰۰ سال رجعت می کند؟ این ایراد نیز نابجاست چون اصولا با تعبیر قرآن و روایات صحیح حضرت عیسی اصلا نمرده و به قتل نرسیده که رجعت کند بلکه زنده است و حضور دارد ولی خداوند اورا در ابعاد بالاتر و به روایتی آسمان چهارم اقامت داده و زمان ظهور مهدی عج نازل می شود و مهدی را تصدیق می کند . اصولا معنی حقیقی رجعت از نظر اهل بیت را نیز تحریف کرده اند . روایت صحیحی از امام رضا ع در این مورد رهگشا و روشنگر می باشد . امام رضا ع در مورد معنی رجعت در هنگام ظهور می فرماید : در زمان ظهور مهدی عج، امر حاکمیت و رهبری سیاسی به اهل بیت پیامبر ص رجعت می کند یعنی بر می گردد . و این بیان امام معنی واقعی رجعت می باشد چون مهدی موعود حقیقی که در زمان ما به دنیا می آید نیز از اهل بیت می باشد و حاکمیت سیاسی و رهبری علاوه بر امامت معنوی به وی بر می گردد چون از زمان امام حسن مجتبی ع حاکمیت سیاسی از اهل بیت توسط ایادی شیطان گرفته شد و به طاغوت بنی امیه و بنی عباس و دیگر طاغوتها سپرده شد. سلام بر کسی که پیرو هدایت شود.